26 Ocak 2015 Pazartesi

JAPON MATSUDA GÖZLÜKLER ANI YAŞATIYOR



Mitsuhiro Matsuda tarafından1967 yılında kurulan Japon Matsuda, gözlük sektöründeki dünya devlerinin yanında yerini yavaş yavaş almaya başladı. Kurulmasından kısa süre içerisinde Japonya'nın en çok tanınan ve takip edilen modaevlerinin arasına giren Matsuda; koleksiyonlarında anı yaşamanın önemine vurgu yapıyor ve geçmişten sadece ilham aldıklarını ancak şu anda yaşadıklarının altını çiziyor.
Bu yüzden de Matsuda'nın gözlük koleksiyonu, geçmişin çizgileriyle günümüzün birleşimini başarıyla yansıtıyor..


Matsuda koleksiyonlarında Japonlara özgü sadeliği de ön plana çıkarıyor. Modaevinin gerek metal gerek asetat modellerinin çoğu oldukça sade ve sakin. 
Renk kombinleri ise gözü yormayacak cinsten oldukça uyumlu ve klasik tonlardan oluşuyor.


Ancak çoğu model küçük ama etkili detaylarla hareketlendirilmiş. Örneğin, Brad Pitt'in Toronto Film Festivali'nde taktığı markanın M 3011 modeli, reflektif camıyla spor-şık bir havaya bürünmüş, daha dikkat çekici hale gelmiş.


Robert Downey JR'ın Iron Man filminde taktığı M 3023 modeli ise, yan aksesuarlarla gözlüğün başarıyla hareketlendirildiği başka bir örnek. Modelin kısa süre içerisinde dünyanın en çok aranan gözlüklerinden biri olması kesinlikle şans eseri değil.


Matsuda, gerçekten zamansız gözlüklere imza atıyor.
 45 yıllık tecrübenin kaliteyle harmanlandığı markanın tüm modelleri el yapımı. Metal modeller, titanium, gümüş, 18 ayar altın ya da 22.5 ayar altın kaplama.
Detaya, tasarıma ve materyale son derece önem verdiğini belirten marka, bu özelliğinden dolayı çoktan Japonya'nın sınırlarından çıkmış durumda.
2011 yılında yeni mantraları "Efsanevi, Lüks Japon gözlük markası- yeniden doğdu" ile devam edeceklerini açıklayan markanın, dünya gözlük moda sektöründe yakın zamanda çok daha iyi yerlere geleceği kesin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder