23 Mayıs 2012 Çarşamba

TÜRKİYE'NİN EN GÜZEL GÖZLÜK YÜZLERİ

Uzun zamandır böyle bir post yazmak istiyordum.
Gözlük yüzü nedir? Gözlük yüzünün güzeli nasıl olur?
Bu konudaki araştırmalara bir akademisyen olarak göz atmadım, tamamen kendi gözüme ve iç güdüme dayanarak böyle bir liste yapmaya karar verdim. Biliyorsunuz şu yüz tipine şu gözlük biçimlemesine en karşı çıkan insanlardan biriyim.
Bana göre "güzel" gözlük yüzü, gözlüğü taşıyabilmek ile doğru orantılı. Güzel gözlük yüzünde tabi ki görsellik önemli ancak çoğu gözlük modelini başarıyla taşıyabilecek kadar doğru bir yüze sahip olmak tabi ki yüz anatomisiyle de ilişkili. Yüz kusurları önemli değil, önemli olan o kusurlarla bile yüzde belli bir oran olması ve gözlüğü çok ön plana çıkarmaması.
Bu listede belli bir yüz tipine bağlı kalmamaya çalıştım bunca senelik tecrübeden çıkan tamamen iyi niyetli bir liste bu.
Listedeki isimlerin bazılarına birebir gözlük vermişliğim var, dolayısıyla birebir yüzlerini biliyorum. Diğer isimler ile de zaman zaman beraber çalıştım, bazılarını ise gerçekten tanımıyorum.
Objektif olmak adına gözlüksüz fotoğrafları üzerine yoğunlaştım.
Umarım kimseyi gücendirmedim diyerek listeye başlıyorum:

10 - Feryal Gülman
Feryal Hanım'ın yüzü özellikle klasik gözlüklere çok yatkın. İri kemik ve metal vintage model gözlükler kendisine oldukça yakışmakta.

9. Biricik Suden
İşte size klasik olmayan bir yüz. Kemikli hatlar, özellikle orta sertlikteki spor kemik (hafif yuvarlak) gözlükleri çok rahat kaldırabilir.

8. Berrak Tüzünataç
Bir kemikli yüz daha. Maskulen modellerin daha çok yakışacağını tahmin etsem de, çok klasik bir tarzla 60ların kemik modellerine çok iyi ev sahipliği yapacağı kesin!

7. Mercan
Mercan enteresan. Styling'i kendine mi ait bilmiyorum ama kesinlikle bendeki gözlükleri kendisinin denemesini isterdim. Bakışları ve yüz anatomisi bu listeye girmesine yetti.

6. Alara Koçibey - Özlem Dedeman
Türkiye'nin doğal modelleri. Yüzlerinde ışıltı var. Özlem Hanım'da koyu renkli gözlüklerin çok daha iyi duracağını düşünüyorum. Alara Hanım ise daha çok kahverengi renkler seçmeli, metaller de hoş olur ancak dalgalı saçlar ve sarışınlıktan dolayı gözlükler kaybolabilir.

5. Hande Ataizi
Hande Hanım'ın ilginç bir yüzü var. Fazla köşeli değil ve çok hafif uzun. Kendisi ile birebir gözlük denedik ve çoğu gözlüğü muhteşem taşıdı. Uzun zamandır çok beğendiğim stiliyle gözlükler birleşince ortaya muhteşem bir kombinasyon çıktı!

4. Güzide Duran
Güzide Hanım'ın kemikli yüzü ve burnu malum. Ancak yüzdeki maskulenlik feminen tarzla birleşince ortaya dünya standartlarında bir model ortaya çıkıyor. Çok küçük olmamakla beraber çoğu gözlük modelini çok doğru taşıyacağına eminim.

3. Lal Dedeoğlu - Nevbahar Koç

Türkiye'nin iki zarif kadını. Fashion@EYE'dan komşum olan Lal Hanım ve Nevbahar Hanım kuşkusuz güzelliklerini asil görünüşleriyle birleştirebilenlerden. Her ikisi de koyu kumral ve kahverengi tonlarda ya da mat metal gözlüklerdeki gözlükleri çok kolay yüzlerinde taşıyabilirler. Duru güzellikleri abartılı gözlükleri otomatik reddeder zaten.

2. Jülide Ateş - Fehriye Evcen

  
Jülide Ateş bana her zaman Filiz Akın'ın esmer versiyonu gibi gelir. Zarafet, güzellik ve ideal gözlük yüzü biçimindeki çehresi çoğu gözlüğü çok doğru yansıtabilir. Kendisinde çok abartılı modellerin sakil duracağını tahmin ediyorum, zarif ince asetat ve metal gözlükleri kendisine tavsiye ederim. Fehriye Evcen her ne kadar bana biraz donuk gelse de, fotoğraflarında  duru bir Audrey Hepburn yansımasını görüyorum. Bence çok iyi bir yüz.

1. Ajda Pekkan - Hülya Avşar


Fazla konuşmaya gerek yok. Ajda Pekkan yıllardır bu ülkenin aynı zamanda gözlük divası her zaman doğru seçim. Hülya Avşar her ne kadar bir zamanlar kendisine hiç yakışmayan bir gözlük markasının modelliğini yapsa da, simetrik yüzü onu Türkiye'nin en güzel gözlük yüzlerinden biri yapıyor...
   


Free Blog

1 yorum:

  1. bana da her gözlüğün yakıştığı söylenir bilemiyorum =P

    YanıtlaSil