Daniel Beckerman tarafından yaratılan İtalyan el yapımı RETROSUPERFUTURE gözlükler, kuşkusuz son yılların en çarpıcı gözlük markası.
Ünlülerden sokaktaki trendsetter'lara kadar herkeste görmeye başladığımız marka büyüyor ve yeni sürprizlere hazırlanıyor.
Bakalım Daniel Beckermann markası için neler söylüyor ve SUPER tasarım ekibi bu sene bizlere neler hazırlıyor.
Fashion@EYE Blog için özel açıklamalar..
It is doubtless that Italian hand made eyewear RETROSUPERFUTURE, -found by Daniel Beckerman- is one of the most outstanding brands in the last couple of years.
Worn by celebrities and almost every trendy person on the street, the brand is growing and preparing lots of surprises for its followers.
Lets see, what Daniel Beckermann has to say about the brand and what we should be expecting from the SUPER Team.
Exclusive for Fashion@EYE Blog:
SUPER by RETROSUPERFUTURE® markasını yaratmadan önce, gözlük üretimi ile ilgili bir ilginiz var mıydı?
Hayır, kardeşim Simon ile birlikte yarattığımız ve vanguard pop kültürüne adadığımız PIG dergisi ile yayın sektöründeydik.
Before you started building the brand SUPER by RETROSUPERFUTURE®, did you have any expertise in producing eyewear?
No,
I was in the publishing industry, with PIG, the Magazine dedicated to vanguard pop culture that I created with my brother Simon.
SUPER'i yaratma süeci nasıl başladı ve SUPER by RETROSUPERFUTURE® markasının ana mesajı nedir, hedef kitlenizi nasıl tanımlıyorsunuz?
Sanırım biraz sıkılmıştım ve kendimi PIG'de yapabileceklerimin dışında daha açık bir şekilde ifade etmek istiyordum, ve moda pazarı hakkında düşünmeye başladım. Biraz araştırma yaptım ve çoğu şirketin çok sıkıcı gözlükler geliştirdiğini gördüm bu yüzden arkadaşlarımın da takabileceği ve mümkün olan en iyi kalite gözlükleri yaratmaya karar verdim. Zeiss yetkilileri ile görüştüm ve en iyi üreticileri buldum (İtalya gözlük üretimindeki önde gelen ülkelerden biridir) ve Simon ve Sean'in stilistik desteğiyle ile koleksiyonu yarattım. Ve başarıyı yakaladık!
Hedefe gelince, SUPER gözlükler herkes içindir. Ve felsefemiz de bu yönde...
How did the process start and what do you think the main message of SUPER by
RETROSUPERFUTURE® is? Who was your targeted consumer?
I think was a bit bored and I wanted to express myself in a much more open way, beyond what I could do with PIG, so
I started thinking about the fashion market. I made some research and I realized that all the
companies were developing boring eyewear so I decided that I wanted to create sunglasses in
the finest quality possible, that all my friends would love to wear. I called experts at Zeiss, I found the best manufacturers and suppliers (and Italy is one of the leading countries in sunglasses production) and
I created the first collection with the stylistic support of Simon and Sean. And it was a succes!
About the target..SUPER’s eyewear are
for everyone! And this is our philosophy too.
SUPER by RETROSUPERFUTURE® gözlüklerin diğerlerinden farkı ne, kendinizi diğer markalardan nasıl ayrıştırıyorsunuz?
Klasik tasarımın yanında sanırım avant-garde bir yaklaşım getirdik ve yeni doğan ya da mevcut markalar tarafından geçtiğimiz yıllarda takip edilmeye başlandık. Sadece inandığımız şeyi yapıyoruz ve İtalyan gözlük pazarını trend belirleyen olarak devam ettirmek istiyoruz. Herkes için en iyi gözlüğü üretmek istemekle beraber, dürüst ve basit bir tutkuyla işimize bağlıyız. Bunu sanırım ürünlerimizden görebilirsiniz.
What is the difference of your brand from others, how do you think SUPER by RETROSUPERFUTURE® differentiates itself from
the other brands?
I think we brought some avant-garde on top of traditiona styling, which has begun to be followed by existing and emerging brands in the past years. Anyway, we are simply doing what we believe in and
are working to keep the Italian eyewear market as authoritative and cutting edge as it was. We want to make the finest glasses for everyone and we do it with an honest and simple passion, I think you can see this from our product.
Koleksiyonlarınızın hazırlanmasında tek felsefeye mi bağlısınız yoksa önümüzdeki yıllarda tamamen farklı bir koleksiyon görebilir miyiz?
Her koleksiyon farklı bir tema ile tasarlanıp doğuyor ve bizi yeni fikir ve teknikler araştırmaya yöneltiyor. Seçtiğimiz temalar hiç bir zaman SUPER'in orijinal misyon ve kimliğinden uzakta kalmıyor. Dolayısıyla koleksiyonumuz zamansızlık ve her gün takılabilme özelliği ön plana çıkarak yaratılıyor aynı zamanda geniş bir kitleyi tatmin edecek şekilde de eklektik olabiliyor.
Do you have a philosophy behind the collection, or can we see a totally different collection in
the following years?
Each collection is conceived and design with a different theme, that guides us into exploring new techniques and ideas. However all the themes we choose to
work with do not stray from SUPER's original mission and identity.
We don't want to make eyewear just for an elite. We therefore balance the collection with timeless and everyday pieces as well as more eclectic ones, all studied to satisfy a large variety of people and markets.
Bağımsız tasarımcılarla işbirliğine gitmek gibi planlarınız var mı?
Yakında yeni ve heyecan verici ortaklıklar içinde olacağız. Carhartt WIP ile güçlerimizi birleştirdik ve 2014 İlkbahar/Yaz koleksiyonu için yeni bir koleksiyonla karşınızda olacağız.
Are you planning to have any collaborations with any independent designer?
We have some exciting new
partnership coming soon.
We have joined creative forces with Carhartt WIP
and we will release a specifically tailored line of sunglasses for the upcoming 2014 Spring/Summer collection.
Herkes Istanbul'a geldiğine göre, sizin de Istanbul'da ya da başka bir şehirde pop-up açma gibi bir hayaliniz var mı?
Evet, distribütörümüz Agency Arcana ile, Istanbul'un oldukça prestijli bir kolasyonunda SUPER Pop-up açmak üzere çalışıyoruz.
As "Everyone comes Istanbul too",
are you planning to open a
pop-up here or in any other city?
Yes, through our Turkish distributor, Agency Arcana, we are now working for the opening of a new pop-up in Istanbul
in a very prestigious location.
Kafanızın her zaman yeni fikirlerle dolu olduğunu söylüyorsunuz, SUPER by RETROSUPERFUTURE® markası altında başka ürünler de tasarlamak gibi bir düşünceniz var mı?
Doğrusu zamanım olsa çok daha başka şeyler yaparım. Şu anda, iphone ve güneş gözlüğü kılıf ve ipleri üzerinde çalışıyorum, ve beynimden çok fazla fikir geçiyor. Hangisinden başlamaya karar vermek durumundayım.
Are you planning to
produce any retail items under the brand SUPER by RETROSUPERFUTURE® as you say your mind is always working?
It’s true and if I had more time I would definitely do many more things. For the moment I’m working on iphone coversand sunglasses cords, but I have so many ideas in myhead. I just haveto decide which one to start
first.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder