16 Aralık 2012 Pazar

SENDE Mİ MICHAEL KORS



Michael Kors favorilerimdendir.
Beyefendiyi severim, düzgün, doğru ve de yaratıcı tasarımları -gözlükte de- her zaman ilgimi çekmiştir.
2013 model güneş gözlüklerine bakarken, Michael Kors'un yekpare cam güneş gözlükleri dikkatimi çekti.
Bu gözlükleri hatırlarsınız, 80lerin meşhur gözlükleriydi.
Babam renk renk satardı bayağı.. Ahu Tuğba - Serpil çakmaklı gözlükleri olarak tanınırdı kendileri.
***
MK'nin 13 koleksiyonunda bu gözlükler tekrar karşımıza çıkıyor.
Çıkıyor da neden bir moda tasarımcısı bu kadar bilinen bir modeli yeni koleksiyon olarak sunuyor?
Soru bu.
İlham almak ya da almamak
İşte bütün mesele bu!

13 Aralık 2012 Perşembe

MİLANO YOLLARI TAŞTAN

 
Hakkaten Milano yollarında koca koca taşlar var.
Gitmeden olmazı Via MonteNapoleon'da gözüme çarpan koca taşlar özellikle küçük bir araba kiraladıysanız hayatı zindana çevirebiliyor, titreşimi bütün vücudunuzda hissediyorsunuz.
Bir nevi masaj oluyor.
***
Milano güzel şehirmiş.
Modanın kalbi, moda başkenti vs vs gibi unvanlarının yanında Milano, mutlu insanlar şehri.
Tekstil, aksesuvar, araba, yemek aklınıza ne gelirse oldukça iyi olan İtalyanlar, bildiğiniz gibi gözlük alanında da oldukça iyiler.
Ve anlaşılan iyi para kazanıyorlar, yüzleri gülüyor.
***
Milano'da büyük hayallerim vardı.
Oldukça şık gözlük dükkanlarını kurcalayıp, hayranı olduğum bazı küçük tasarımcıların gözlüklerini mıncıklayacaktım. Üstüne üstlük, bazı büyük markaların da 2013 modellerini sizlere tanıtacaktım.
Bu dürtülerle Milano sokaklarında deli dana gibi dolanan ben hayal kırıklığına uğradım.
***
Milano'daki gözlükçülerin çoğunun vitrininde Tom Ford ya da Ray Ban gibi bilindik markaların posterleri ve tanıdık modelleri mevcut. Ne dekorasyonu ne de vitrindeki malıyla fark yaratacak bir gözlükçüye rastlamadım ve de şaşırdım...


Arada dünyaca ünlü ve Fashion@EYE'da sattığım  RETROSUPERFUTURE marka gözlüklerin ana ofisine uğradım ve markanın yaratıcıları ile çok eğlenceli bir sohbet gerçekleştirdim.
Bu kadar cool markanın tabi ki cool yaratıcıları olacaktı, yukarıdaki 2013 modellerine hayran kalarak rotayı Navigli'ye çevirdim.
***
Navigli Milano'nun Cihangir'i. Çok güzel kafeler ve tam lezzetinde restoranlar var. Akşamın sessizliğine doğru ilerlerken bir gözlükçü dükkanı dikkatimi çekti.
İşte aradığım ordaydı EXIT!.


Navigli'de ikamet eden bu şirin gözlükçü dükkanı, vitriniyle beni cezbetti. Bu eğlenceli vitrindeki vintage gözlükler oldukça iyi durumdaydılar ve iyi bir seçimin sonuçlarıydı.


Gözlükleri tek tek inceledim ve de oldukça beğendim.
Fiyatlar yüksek değil ve oldukça bol çeşitten eminim siz de bir şeyler bulursunuz, bakmanızı muhakkak tavsiye ederim.
Exit ile guruluk görevimi yerine getirmenin huzuruyla, Dolce Gabbana'nın Dolce'sinin çaldığı Plastic Club Chanel Room'a doğru yola koyuluyorum...






21 Kasım 2012 Çarşamba

LANCIER by DITA - CAPSULE COLLECTION


Dita'ya olan sevgim her geçen gün daha da artmaya devam ediyor.. Daha önce sık sık yazdığım markanın son koleksiyonu "Capsule" 2013'te kesinlikle en çok tercih edilmesi gereken erkek (aslında unisex) modellerinden oluşuyor..
Yüksek stil, hafiflik ve güçlü performans etrafında tasarlanan modeller, Japonya'da üretiliyor..
Titanyum, asetat ve kauçuk karışımı gözlüklerin sap bölümü de ne tür bir aktivite yapıyorsanız ona göre değişiyor.
Bir çok gözlük markasının aksine organik değil mineral cam seçen Dita'nın kullandığı camlar, normale göre yüzde 20 daha ince, polarize alternatifi de mevcut.
Peki gözlükler Türkiye'de nerde?
Sürpriz ;)

12 Kasım 2012 Pazartesi

11 Kasım 2012 Pazar

Fashion@EYE / The Guide Istanbul


ENDÜLÜS'TE GÖZLÜK!

Herşey -THY sağolsun- 99 Euro gidiş dönüş İspanya biletine çarpılıp, uzun zamandır görmek istediğim çok sevdiğim bir arkadaşımı da ziyaret etmek üzere Barcelona planları yapmakla başladı... Bu şehre uzun zamandır davet alıyordum, üstelik maske taktığının farkında bile olmayan birçok uyurgezerin tersine dünyanın en sevimli insanlarından biri de hattın diğer ucundaydı.  Kendimi uçakta buldum.
***
Barcelona güzel şehirmiş.
Katalanlar mutlu, huzurlu, eğlenceli ve bir o kadar da tembel ve uykucu insanlar. Garip kurallarına oldukça bağlılar, kim ne derse desin umursamaz durumdalar.
Bizim Başbakan'ın "kriz teğet geçti" lafına inanmış gibi kendilerini hayatın akışına bırakmış, "hayatı yaşamakla" dolular..
***
Bu güzel şehirde iki önemli 'optiksel' başarıya imza attım. Burada da yazdığım, eski kaykaylardan gözlük üreten VuerichB markasının yaratıcısı ile tanıştım ve  Barcelona'yı uzun zamandır sallayan vintage gözlük dükkanı Wilde Store'u ziyaret ettim.
***


Uzun zamandır vintage gözlük satan Wilde Store'un Barcelona'da iki adet dükkanı var. İkisi de birbirinden sevimli bu dükkanlar her daim dolu ve vintage gözlükseverlerin oldukça ilgisini çekiyor..Markayı yaratan Venezuelalı Cao Azuaje belli ki tüm gözlükleri tek tek seçiyor ve işine emek harcıyor. Kendisiyle uzun uzun konuştuk, vintage gözlükçülerini tek çatı altında toplamaya karar verdik, dünyayı kurtardık. 
Wilde Store'a muhakkak gidin diyorum. Cao'ya benden bahsedin size indirim verecektir diye tahmin ediyorum :)
www.wildestore.com

2 Kasım 2012 Cuma

LOTHO TALİHLİSİ OLMAK İSTEYEN?



2008 yılında kurulan ve daha önce de yazdığım LOTHO, az sayıdaki modeliyle özellikle bu sene hızlı bir çıkış yakaladı. Kendimle aynı kafada bulduğum marka Parisli ve gözlüğü "gerçek moda" unsuru olarak sunmak adına yaratılmış.
Tüm gözlükler Japonya'da elde üretiliyor. Taşıyanın kişiliğine uyması için modeller uzun bir tasarım aşamasından geçiyor ve klasiği yeniden tanımlıyor.
2013 optiklerine bayıldım, özellikle yukarıda görselleri bulunan IVO ve ZACHARY tavsiyemdir.
lotho.fr