6 Kasım 2010 Cumartesi

ÜSTÜ KEMİK ALTI MİSİNA


Bir zamanların en beğendiğim gözlük çerçevesiydi, "üstü kemik altı misina" modeller...
Altı kaval üstü Şişhane gibi oldu ama bu gözlüklere bayılırdım çocukken, hatta babama zorla taktırtmıştım kendime bir adet..
Gözlükçülük tabiriyle asetat nylor olarak geçen bu modeller, vintage modası (bu terimden nefret ediyorum) başlayında geri gelecek sandım, ancak şu ana kadar sadece Fransız Beausoleil'de rastladım.. Bu model derken, fotoğraftaki modelin aynısından bahsediyorum, köşeli daha maskulen çerçevelerden.
Yoksa bir çok gözlükçü vitrininde nylor (misinalı - hatta bazı kişiler yarım gözlük diyorlar) modelleri görebilirsiniz, özellikle metal modellerinden nefret ettiğimi bile söyleyebilirim çünkü herkesin gözündeler.
Beausoleil'in diğer modelleri o kadar da ilgi çekici değil. Bakmak isteyenlere:
http://www.beausoleil-eyewear.com/

Free Blog

4 Kasım 2010 Perşembe

SUNGLASSES AT NIGHT - REMIX

Güneş gözlükleri gece takılır demiştim, dinletemedim.. Şarkısı da yapılmış, buyurun, coşun!

2 Kasım 2010 Salı

ONLINE SALE - YEPYENİ VINTAGE :)






Sayfadaki modeller, Fashion@EYE Vintage Eyewear Collection'ın oldukça genç görünen yaşlı bireyleri.

En üstteki gözlükler, dünyanın en iyi markalarından Silhouette'in çok sevdiğim alttan saplı kadın modelleri. Siyah beyaz ve pembe mavi pudra tonlarında. Asetat çerçeve. 80 sonu üretim, yepyeni ve kullanılmamış. Camlar yeni ve UV filtreli. 250 TL.

Kahverengi ve yeşil renklerde gördüğünüz üstü metal asetat unisex gözlükler ise Fransız, 80 sonu yapım. En beğendiğim modellerden kendim de kullanıyorum. 150 TL.

Turuncu ve siyah degrade asetat gözlükler ise yaklaşık 20 senelik. Geniş yüzlüler için ideal. Unisex. 100 TL.

Rengarenk camlı asetat çerçeveli köşeli gözlükler ise, bu sene çok ünlü bir markanın gözdesi. Aynı modeli bu sene çıkardılar kendileri ve 300 eurodan satıyorlar. Fotoğraftakiler de yaklaşık 20 senelik. Yerli üretim. Unisex ve camlar UV. 50 TL.

fashionateye@yahoo.com

Free Blog

1 Kasım 2010 Pazartesi

İSTANBUL SKYLINE TASARIMLI GÖZLÜK NE GÜZEL OLURDU?

Gözlük gurusu olarak hayallerim var. Bunları basında söyleyince nedense hemen çakmaları yapılıyor, bana da gülerek izlemek kalıyor.

Hangi fikrim yakın zamanda hayata aktarıldı, söylemem adı bende saklı :) Herkese hayırlı işler dilerim.

Dünyanın tanınmış gözlük tasarım firmalarından Ørgreen, Republic of Fritz Hanse marka mobilya tasarımcısıyla anlaştı ve Kopenhag skyline tasarımlı özel bir gözlük serisi üretti. Skyline Edition isimli bu ortak ürünü çok beğendim ve keşke İstanbul'a uyarlanbilse dedim.

Hayalim gerçek bir Türk gözlük markası yaratmak. Çin'den iki parçayı burada monteleyip bir Fransız ismi çakmak yerine, özbeöz Türk markası yaratmayı gerçekten çok isterim.

Tasarımcısı bile aklımda. Onun da adı bende saklı.. Taklitlerim beni yaşatsa da, umarım birileri bu yazımı okur ve böyle güzel bir çalışma yaparız...

Evren ben fikri attım, gerisi sana kalmış, ne de olsa senden torpilim varmış ;)



Free Blog

29 Ekim 2010 Cuma

I LOVE YOU THEO






Gözlük tasarımcıları Wim Somers ve Patrick Hoet ne içiyorsa ben de ondan içmek istiyorum. Uzun süredir bu kadar eğlenceli, bu kadar uçuk kaçık ve bu kadar yaratıcı gözlükler görmemiştim. Biliyorsunuz tam umudumu yitirmişken, eski tasarımcı kafasıyla düşünen ve ticari kaygılardan uzak bu Belçikalı abileri tebrik ediyor, yanaklarından öpüyorum.
Gözlüklerini tanıtmak için kullandıkları modeller için de ayrıca sevgilerimi sunuyorum.
Theo loves you diye açılan sayfalarına bakmanızı şiddetle öneririm: http://www.theo.be/

Free Blog

27 Ekim 2010 Çarşamba

ONLINE SALE - İÇİNDEN DANTEL GEÇEN GÖZLÜK


Bu 70ler sonu 80ler başı üretilen gözlüğün yeri ayrı çünkü şu ana kadar içinden dantel geçtiğini gördüğüm tek vintage gözlük.
No name, muhtemelen Fransız.
Saplar çerçevenin alt köşelerinden çıkıyor ve tam bir vintage görüntüsü veriyor.
Camlar UV filtreli ve pembe degrade.
İlk el ve kullanımamış olduğunun bir kez daha altını çiziyorum.
TEK ve KİŞİYE ÖZEL.. Kaçırmayın!
200 TL
fashionateye@yahoo.com

Free Blog

26 Ekim 2010 Salı

LENTİKÜLERE GEL HANIIIIIIIM




Bayılıyorum marketing gurularına.. Bir malı satmak için daha önce bahsettiğim gibi ya felsefi hikayelerle paketliyorlar ürünleri ya da anlamadığımız terimlerle.
Severek takip ettiğim Kirk Originals bu aralar mutlu ve gururlu. Markanın sahibi Dr. Kirk, gözlük için lentiküler tasarımlar yapan ilk firma olduklarının altını çiziyor. Çiziyor da, acaba halk bunu ne kadar anlıyor onu bilemedim.
Byte, Chip, Cookie, gibi teknolojik isimli modeller oldukça hoşuma gitti. Elektro pop gençlerimize yakışır düşüncesindeyim.
En alttaki model bir önceski koleksiyondan. Buraya koyma nedenim de, çerçevenin bir çekimde ancak bu kadar ön plana çıkarılabilir olması. Bu meseleyi de takdir ettim ve sizlerle paylaşmak istedim.